Мета викладання дисципліни: формування у студентів уявлення про автомобільні дороги, їх устрій, будівництво, обслуговування та значення для країни.

Завдання викладання дисципліни: сформувати у студентів цілісне розуміння автомобільної дороги, як лінійної інженерної споруди, що будується за новітніми технологіями і є запорукою якісних автомобільних перевезень.

Перелік знань та умінь після викладання дисципліни.

 Знання: класифікація, транспортно-експлуатаційні показники та елементи автомобільних доріг; дорожньо-будівельні матеріали; конструкції дорожнього одягу, взаємодія дороги та рухомого складу, забезпечення безпеки на дорогах.

 Суть дисципліни: Зростання автомобільних перевезень, їх вартість, умови організації перевезень та забезпечення безпеки руху значною мірою залежать від розвитку і стану дорожньої мережі. При русі по поганій дорозі зменшується швидкість, збільшується витрата палива, зростає вартість перевезень, крім того, зростає кількість дорожньо-транспортних пригод, посилюється знос автомобіля, що приводить до збільшення витрат і простоїв в ремонті. На добре спроектованій і правильно побудованій дорозі з твердим і рівним покриттям автомобіль може розвивати потрібну швидкість і перевозити вантаж, що відповідає його максимальної вантажопідйомності. Суть дисципліни полягає в опануванні студентами теоретичних знань та практичних умінь, які дозволять в сучасних умовах організувати ефективне перевезення з урахуванням стану та властивостей вітчизняних автомобільних шляхів.

Мета викладання дисципліни: засвоїти загальні принципи побудови автоматичних систем управління дорожнім рухом (АСУД) та автоматичних систем, що встановлені на автомобілі.

 Завдання викладання дисципліни: дати студентам уявлення про принципи дії автоматичних систем та технічних засобів автоматизації, що встановлюються на автомобілі, та за допомогою яких здійснюється керування транспортними потоками.

 Після викладання дисципліни студент отримує знання:

-       принципів побудови систем автоматичного управління технологічними процесами;

-       принципів дії технічних засобів автоматизації та автоматичних систем, що підвищують комфортність та безпеку водія та пасажирів на автомобілі;

-       принципів дії бортових автоматичних систем управління швидкістю та спрямованістю переміщення автомобіля;

-       принципів дії технічних засобів автоматизації, за допомогою яких збирається інформація про дорожню обстановку та здійснюється управління транспортними потоками;

-       принципів побудови автоматичних систем управління дорожнім рухом;

-       алгоритмів управління транспортними потоками, що застосовуються в автоматичних системах управління дорожнім рухом.

 Після викладання дисципліни студент вміє:

-       обґрунтовано вибирати технічні засоби автоматизації для реалізації автоматичних систем управління дорожнім рухом;

-       формувати завдання спеціалістам з автоматизації щодо вимог до АСУД, що розробляється;

-       обґрунтовано вибирати алгоритми управління транспортними засобами на основі аналізу закономірностей зміни у часі характеристик транспортного потоку;

-       розробляти схеми алгоритмів автоматичного керування технічними засобами АСУД для реалізації обраного алгоритму управління транспортними потоками;

-       порівнювати можливі варіанти реалізації АСУД за техніко-економічними показниками.

 Під час викладання дисципліни вивчаються: теорія технічних систем, теорія автоматичного керування, способи організації дорожнього руху, загальна теорія систем, методи проектування систем автоматичного керування технологічними процесами, теорія транспортних потоків.

Мета:формування у студентів системи знань, необхідних для дослідження економіки підприємств сфери транспорту, правильної та об’єктивної оцінки і прогнозу їх господарсько-фінансової діяльності; теоретична та практична підготовка з наукових основ економічного аналізу, його методу та методології; формування вмінь використання економіко-логічних та економіко-математичних методів і моделей для вивчення економіки автотранспортного підприємства.

 Предмет:система методів і способів аналізу найважливіших показників господарської діяльності суб‘єктів господарювання.

 Змістовні модулі:Наукові основи економічного аналізу. Основні принципи економічного аналізу. Завдання аналізу в умовах ринкової економіки. Метод і методика економічного аналізу. Економіко-логічні методи та способи економічного аналізу. Інформаційне забезпечення та організація аналізу господарської діяльності. Типологія видів економічного аналізу. Комплексний системний економічний аналіз. Методичні основи аналізу найважливіших показників господарської діяльності підприємства.

Мета викладання дисципліни: дати студентам учіння про вирішення професійних завдань, прийняття рішень в області організації, планування та управління діяльністю транспортних підприємств.

Завдання викладання дисципліни: формування уявлень у студентів про прийняття самостійних рішень на основі різних підходів з точки зору математичних та статистичних методів.

Перелік знань, вмінь, навичок після викладання дисципліни:

 Знання – визначення способів задання різних видів відношень між відправником та одержувачем, прийняття рішень в просторах з частковим порядком, оптимальних бістратегій.

 Уміння – розрахунок способів задання бінарних відношень, побудова недомінантних множин, відокремливі бінарні відношення, паретооптимальні бістратегії в дуополії Курно, застосування леми Карлінга.

 Суть дисципліни: під час навчання дисципліни вивчаються такі питання: бінарні відношення, відношення еквівалентності та домінування, формалізм R-оптимальності, функції вибору, лема Карлінга, задачі векторної оптимізації, дуополія Курно.