Мета курсу. Засвоєння теоретичних знань та практичних навичок щодо використання мікроорганізмів для процесів біовилуговування металів і очистки шахтних вод

 Завдання курсу. Вивчення сучасних біотехнологій, що використовуються у гірництві.

 Основні дидактичні одиниці (розділи). Мікробний метаболізм енергії (зміни в окисно-відновних станах елементів, що мають значення у гірничодобувних роботах). Етапи традиційного видобутку міді. Основні можливості вилуговування і біологічного окислення, приклади технічних процесів біовилуговування, огляд принципів і завдань аеробного вилуговування у купах, баках і реакторах. Бактерії, що беруть участь в біовилуговуванні. Умови мікробного зросту. Механізми аеробного вилуговування, адгезія; ідеї з геномних досліджень. Опір металам та іншим іонам, процеси, що поліпшують ефективність операцій вилуговування. Мікробне відновлення заліза і потенціал для відновного вилуговування. Біовилуговування як проблема у навколишнім середовищі, дренажі кислих шахтних вод. Небіологічні методи очистки шахтних вод. АМД, що повністю окиснений внаслідок біологічних методів очистки. Мікробне відновлення сірки та використання даного процесу для очистки шахтних вод. Мікробне окислення заліза та його роль в очистці шахтних вод. Біосорбція.

Після закінчення курсу «Біомайнінг (Частина І. Мікробіологічні технології в гірництві)» студенти повинні вміти:

-        обґрунтовувати, у яких випадках біовилуговування може бути варіантом для отримання металів;

-        пропонувати бактерії для використання у біовилуговуванні в залежності від бажаних параметрів процесу;

-        оцінювати проблеми, пов'язані з процесами біовилуговування та пропонувати заходи щодо їх вирішення;

-        обґрунтовувати процедури для очистки шахтних вод;

-         судити про переваги та недоліки процесів біологічного очищення шахтних вод;

-         бути в курсі побічних реакцій і проблем процесів біологічного очищення шахтних вод;

-        працювати з ацидофільними бактеріями, що окислюють залізо;

-         виконувати вимірювання процесів вилуговування або процесів обробки шахтних вод.

 Види навчальної роботи: лекції, семінари та лабораторні заняття.

Вивчення дисципліни закінчується екзаменом.