В умовах інтенсивної маркетингової бізнес-взаємодії значущим є висвітлення концепцій стратегічного маркетингового планування на підприємстві, визначення місця та ролі маркетингового стратегічного планування в структурі управління підприємством і маркетингом; принципів стратегічного маркетингу. Стратегічні цілі підприємства є довгострокові маркетингові цілі його діяльності. Для з’ясування сутності та маркетингового змісту стратегічних цілей доцільно аналізувати взаємозв’язок та співвідношення таких цілей: стратегічні цілі — довгострокові цілі; стратегічні цілі — фінансові цілі; стратегічні цілі - маркетингові цілі. Маркетинговий стратегічний аналіз у плануванні є сукупність методів і моделей аналізу факторів маркетингового середовища, які є основою для формулювання маркетингових стратегій і прийняття маркетингових стратегічних рішень. Базове значення маркетингового стратегічного аналізу в стратегічному маркетингу пояснюється тим, що маркетинговий стратегічний аналіз: зменшує невизначеність при прийнятті стратегічних рішень; дозволяє виявити зміни зовнішнього середовища і адекватно на них реагувати; дозволяє вчасно виявити ринкові можливості і використати їх в стратегіч­ній маркетинговій діяльності підприємства. Значущим є процес аналізу маркетингового середовища підприємства, вибір методів маркетингового стратегічного аналізу.