Дисципліна «Проблеми виконання рішень та застосування практики європейського суду з прав людини» є досить нова та не достатньо розроблена у теорії та практиці кримінального процесу, але питання, які виносяться студентам для вивчення, є достатньо унормованими та дають змогу отримати достатню кількість знань, аби досягти її мети за завдань.  За правилами ч. 4 ст. 9 КПК у разі якщо його норми суперечать міжнародному договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, у кримінальному провадженні застосовуються положення відповідного міжнародного договору України. Крім цього, за змістом ч. 5 ст. 9 КПК кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики ЄСПЛ. Такий обов’язок покладено на суд також з огляду на ст. 17 Закону України від 23 лютого 2006 р. № 3477-ІV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», відповідно до якої при розгляді справ суди застосовують Конвенцію та практику ЄСПЛ як джерело права. Саме ці положення говорять про високий рівень актуальності вивчені вищевказаного предмету та його обовязкового практичного застосування. Метою курсу є - розширення, систематизацію та поглиблення знань здобувачів вищої освіти про основні правові позиції Європейського суду з прав людини при тлумаченні і застосуванні ним Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод; забезпечення поглибленого вивчення слухачами магістратури практики Європейського суду з прав людини та спрямований на розширення, систематизацію та поглиблення знань про основні правові позиції Європейського суду з прав людини в частині здійснення кримінально-правового захисту людини; розвинути вміння правильного застосування знань, одержаних під час вивчення практики Європейського суду з прав людини і її застосування національними судовими інстанціями; формувати ціннісні орієнтири відповідно до ідеалів гуманізму, демократії, соціальної справедливості, поваги до особи; виховувати активну громадянську позицію; формувати високий рівень правової свідомості та правової культури, професійних та особистісних якостей.