На початку кожної теми акцентується увага студента на тому, що він повинен знати і вміти після вивчення лекційного матеріалу, який викладено у підручниках й посібниках з соціології.

Усі теми курсу «Соціологія» подано через опорний конспект, тобто за логічними схемами й таблицями. Щоб поглибити соціологічні знання та залучити студентів до оригінальних соціологічних концепцій, тверджень та аргументів, краще ознайомити їх з сучасними досягненнями науки про суспільство, в кожну тему включено додаткові підрозділи, які надають можливість студентам ознайомитись з соціологічними роботами різних авторів. До наведених фрагментів цих робіт подано конкретні питання та завдання, покликані сформувати у студентів зацікавленість до власної їх інтерпретації кожного дослідження. Можна тут також знайти теми рефератів, доповідей, есеїв[1], творчих завдань.

Мета курсу: формування у студентів соціологічного мислення, навичок критичного розуміння феноменів повсякденного життя з позицій соціологічної науки.

Завдання курсу:

o   ознайомлення з понятійним та аналітичним апаратом соціологічної науки;

o   ознайомлення з основними теоретичними соціологічними концепціями та результатами сучасних вітчизняних соціологічних досліджень;

o   актуалізація повсякденного знання та його аналіз за допомогою наукового соціологічного апарату;

o   формування вмінь критичного осмислення запропонованих концепцій і публікацій;

o   розгляд широкого спектра методів соціологічних досліджень;

o   формування умінь аналізу, інтерпретації та створення наукових текстів.

Після успішного завершення вивчення курсу студенти повинні:

o   добре розуміти розуміти і вміти використовувати в повсякденному житті ключові соціологічні категорії та поняття;

o   уміти окреслити поле дискусій навколо термінів «суспільство», «особистість», «соціальні процеси», «соціальні інститути»;

o   розуміти, що вивчені феномени не є простими теоретичними абстракціями, а існують реально. Вміння аналізувати соціологічні категорії з точки зору повсякдення формує у студентів сучасну соціальну та політичну культуру;

o   володіти необхідною теоретичною та методологічною основою для критичного осмислення суспільних реалій;

o   володіти комунікативними навичками, навичками концептуалізації, створення власних інтерпретаційних моделей, аргументованої презентації й захисту власної позиції;

o   уміти самостійно планувати й проводити соціологічні дослідження, підбирати необхідні тактики в їх проведенні, робити вторинний аналіз опублікованих даних;

o   уміти користуватись такими розумовими операціями як аналіз, синтез, оцінка, вибір;

o   вміти застосовувати теоретичні положення до конкретних дослідницьких завдань.



[1]              Есей – короткий науковий, критичний нарис, який відзначається вишуканістю і невимушеністю форм, авторським баченням проблеми.