Мета: Дати студентам теоретичні знання з будови автомобілів та практичні навики щодо принципів дії механізмів та систем автомобіля.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати: будову автомобіля, двигуна, трансмісії, підвіски, мостів, рульового керування, гальмового керування, несучих систем, кузовів, колес, тенденції розвитку автомобілів;

вміти: проводити аналіз будови автомобіля, схем механізмів та систем автомобіля.

Приведены сведения об основных задачах и понятиях технической диагностики транспортных средств. Рассматриваются основные виды диагностических параметров, вопросы нормирования диагностических параметров, организация системы диагностического обеспечения транспортных средств и требования к контролепригодности транспортных средств

Мета викладання навчальної дисципліни “Гідравліка, гідро- і пневмопривод” є навчити студента законам гідравліки і використанню їх при аналізі гідропневматичних систем, у том у числі систем автомобілів та автодорожніх засобів.

"Документообіг - рух документів в організації з моменту їх отримання або створення до завершення виконання або відправлення".


Документообіг є складовою частиною ДОУ, мета якого - інформаційне забезпечення діяльності установи, її документування та зберігання раніше створеної управлінської інформації.

Мета - Розглянути складові компоненти системи дорожнього руху, їх значення та вплив на безпеку дорожнього руху, вимоги законодавства в сфері дорожнього руху. Надати основи знань необхідних для організації роботи по забезпеченню безпеки дорожнього руху у процесі професійної діяльності в автотранспортній галузі.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:  Проблеми в організації дорожнього руху та вимоги нормативних актів у сфері безпеки дорожнього руху.

вміти: Аналізувати компоненти дорожнього руху. Планувати та реалізовувати заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху в процесі виробничої діяльності.

На базі сучасних стандартів вивчаються такі питання як види конструкційних та експлуатаційних матеріалів, техніко-економічні вимоги, які запропоновані до конструкційних та експлуатаційних матеріалів, властивості конструкційних та експлуатаційних матеріалів та методи їхнього одержання, фізична суть явищ, що відбуваються в конструкційних і експлуатаційних матеріалах в умовах виробництва та експлуатації, маркірування вітчизняних і зарубіжних автомобільних конструкційних і експлуатаційних матеріалів, раціональне використання матеріальних ресурсів на автомобільному транспорті.


Курсова робота з дисципліни «Автомобільні двигуни» завершує самостійну роботу студента по вивченню даного курсу. Задачі курсової роботи:

– закріплення знань за курсом «Автомобільні двигуни» у сполученні зі знаннями, отриманими раніше по ряду загальнотехнічних і спеціальних курсів, практичне застосування цих знань при проектуванні й розрахунку двигуна;

– придбання навичок у роботі з виконання інженерних розрахунків і користуванню довідковою літературою;

– придбання практики по обґрунтуванню прийнятих рішень і критичній оцінці здійснених конструкцій у процесі компонування й конструктивної розробки двигуна;

– розвиток творчих здібностей і ініціативи при рішенні інженерно- конструкторських завдань в області двигунобудування.

курсової роботи «Теорія експлуатаційних властивКурсова робота «Теорія експлуатаційних властивостей та розрахунків автомобілів»остей та розрахунків автомобілів»

Теплотехніка – це загальнотехнічна дисципліна, що вивчає методи отримання, перетворення, передачі і використовування теплоти (в широкому розумінні цього слова), а також принципи дії і основи розрахунку теплових машин, апаратів і пристроїв.

На базі сучасних стандартів вивчаються такі питання як прогресивні технологічні процеси виробництва деталей, види відмов і дефектів деталей автомобілів, контроль розмірів деталей та методики контролю на приховані дефекти, послідовність усунення дефектів деталей та вузлів, технології мийно-очисних робіт, дефектація та сортування деталей, технологічний процес збірки та випробування агрегатів, обладнання і технологічні процеси відновлення деталей автомобілів: механічною обробкою, пластичним деформуванням, зварюванням і наплавленням, металізацією, паянням та заливкою антифрикційними сплавами, гальванічним осадженням покриттів, синтетичними матеріалами, за допомогою додаткових ремонтних деталей.

Мета - Дати студентам теоретичні знання щодо експлуатаційних властивостей автомобіля та практичні навики щодо проведення розрахунків факторів, що впливають на рух автомобіля, його керованість, гальмівні властивості, плавність руху.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати: основні терміни та поняття, що застосовуються у даній дисципліні;

вміти: записувати основні аналітичні залежності та будувати графіки цих залежностей, визначати сили опору руху автомобіля, виконувати тяговий розрахунок, розраховувати паливну економічність, гальмові властивості автомобіля, вирішувати задачі.

Мета - дати студентам теоретичні знання та практичні навички щодо видів і методів організації та ефективного виконання технічного обслуговування і ремонту дорожніх транспортних засобів для забезпечення їх належного технічного стану, надійності, довговічності та охорони навколишнього середовища.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати: Основи організації та планування процесу технічного обслуговування та ремонту дорожніх транспортних засобів, технологію їх виконання.

вміти: Визначати виробничу потужність та програму з ТО та ремонту. Проводити технологічне планування зон та дільниць АТП, СТО. Орієнтуватися у технологічних процесах, що мають місце при ТО і ремонті дорожніх транспортних засобів. Розробляти технологічні процеси з ТО та поточного ремонту ДТЗ, складати відповідну технологічну документацію. Виконувати операції з ТО та ремонту автомобілів.

Мета викладання дисципліни. Перспектива розвитку автомобільного транспорту передбачає подальше зростання вантажообігу, кількості та якості росту автопарку, подальше покращення використання автомобілів, підвищення міжремонтних пробігів, а також підвищення культури експлуатації автомобілів. Важливішою з проблем є вдосконалення технологічних процесів на автомобільному транспорті, метою яких є підвищення ефективності технічної експлуатації автомобілів.

Рішення цієї проблеми можливо тільки при умовах повного розуміння фахівцями технологічних процесів, які відбуваються в АТП та на СТО, а також у творчому використанні накопиченого досвіду науки і техніки в цієї області експлуатації автомобілів.

У зв'язку із сказаним, метою викладання дисципліни постає формування у студентів фундаментальних знань, практичних навичок і відповідних компетенцій по моделюванню, проектуванню та організації технологічних процеси виробництва й ремонту об’єктів автомобільного транспорту як базових основ ефективної технічної експлуатації автомобілів в сучасних умовах.


Мета дисципліни «Триботехніка та основи надійності автомобілів» – формування у студентів знань про тертя, знос, надійність та її властивості та набуття студентами базових положень, знань та навиків направлених на зміцнення деталей і забезпечення експлуатаційних показників автомобілів протягом заданого часу при оптимальних витратах матеріальних і трудових ресурсів на їх проектування, виробництво, експлуатацію, технічне обслуговування і ремонт, відповідно до освітньо-професійної програми.